Mūsų mokykla yra aktyvi Erasmus+ programos dalyvė. Šiuo metu ne tik esame vienintelė bendrojo ugdymo mokykla turinti Erasmus+ akreditaciją iki 2027 m., (sutarties Nr. 2024-1-LT01-KA121-SCH-000214410), bet ir vykdome 2023 m. Europos Komisijos finansuotą Erasmus+ KA1 projektą „Sėkminga įtrauktis – raktas į šiuolaikinį ugdymą“, (sutarties Nr. 2023-1-LT01-KA122-SCH-000135423).
Mokinių rudens atostogų metu net aštuonios mūsų mokyklos mokytojos gilino savo pedagogines žinias Ispanijoje ir Kipre.
Pirmą kartą išbandyta darbo stebėjimo veikla Ispanijoje, Sant Joan Despi mieste, Escola Espai 3. Ši mokykla darbo stebėjimui pasirinkta neatsitiktinai, jau 2024 m. vasario mėnesį mokyklos pavaduotojos ugdymui Eglė ir Rūta lankėsi joje, susitarė dėl galimo darbo stebėjimo vizito. Štai mūsų dalyvių pastebėjimai apie savo patirtis:
Renata (1b mokytoja): Ispanijos mokykloje labiausiai patiko mokinių ir mokytojų LAISVĖ, o kartu jautėsi ir didžiulė pagarba mokytojui.
Zina (specialioji pedagogė): Pirmiausia noriu padėkoti mokyklai, vadovams, kad rūpinasi darbuotojų tobulėjimu/...../Vaikai nuo mažens įpratinti dirbti grupėmis, dažniausiai vyksta komandinis darbas.
Irena (1a mokytoja): Patiko mokyklos atmosfera be triukšmo, lakstymo/.../Ugdymas vyksta ramiai, be įtampos, mokytojai nesistengia priversti dirbti visus.
Dovilė (1c mokytoja): Per šią savaitę labai daug išmokau/.../ pirmą kartą stebėjau pamokas kitoje mokykloje, labai patiko, norėčiau pamatyti dar daugiau, nes tai keičia požiūrį, mąstymą. Džiaugiuosi gavusi tokią galimybę.
Laima (2a mokytoja): Esu mačiusi daug mokyklų, bet pamatyti kitos šalies realų mokyklos gyvenimą turėtų kuo daugiau mokytojų./.../mokomasi ne plačiai(daug), o labai giliai.
Tai tik viena kita mokytojų pasidalinta mintis, tačiau visos pritaria, jog ši darbo stebėjimo patirtis buvo neįkainojama. Tai suteikė peno pamąstymams, permąstymams. Labai lauksime gerosios patirties sklaidos. Dar daugiau, ne tik mūsų mokytojos pasidalins savo patirtimi ir įžvalgomis, bet ir sausio mėnesį sulauksime kolegių iš Katalonijos atsakomojo vizito: trys mokytojos atvyks praleisti savaitės į mūsų mokyklą.
Kaip jau ir minėta, net aštuonios mokytojos sėmėsi patirties užsienyje. Be penkių mokytojų stebėjusių darbą Katalonijos mokykloje, dar trys dalyvavo kursuose. Informatikos mokytojos Neringa bei Eglė buvo išvykę net į tolimąją Tenerifę, kur Cristobal da Laguna mieste dalyvavo kursuose „Neuromokslas: kaip mokiniai mokosi“.
Mokytoja Neringa: Diskutavome, kalbėjome, tyrinėjome principus, kurie taikomi mokykloje siekiant geriau pritaikyti mokymosi procesus prie mokinių./.../tai neįkainojama patirtis. Manau, tai padės mums kurti efektyvesnę, mokiniams draugišką mokymosi aplinką.
Mokytoja Eglė: Dalyvavimas kursuose man buvo įkvepianti patirtis./.../ supratau, kad jei patys nesijaučiame ramūs ir stabilūs, sunku tikėtis, kad mokiniai bus pasiruošę priimti naują informaciją ir augti.
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui, anglų kalbos mokytoja vyko į Pafosą (Kipras), kur dalyvavo kursuose „Nuo daugiakultūrės klasės į tarpkultūrinę“.
Eglė (direktoriaus pavaduotoja ugdymui, anglų k. mokytoja): Sunku būtų rasti geresnę vietą Europoje domėtis šia tema. Kipras - viena svarbiausių ir geidžiamiausių imigrantų atvykimo į Europą vietų. Kol kas Lietuvoje mūsų patirtys yra kiek kitokios, bet buvo labai įdomu bendrauti su mokytojais iš Belgijos bei Prancūzijos, gilintis į psichologinę problemos pusę. Pastaroji veikla taip pat turės tęsinį, vienas iš kursų lektorių, Georgios Charalambous priėmė mūsų mokyklos kvietimą ir dar šiais metais atvyks kaip mokytojas ekspertas į Biržus. Tikimės, kad jis sutiks pasidalinti savo patirtimi ir su platesne pedagogų bendruomene.
Apibendrinant galima pasidžiaugti ir pasakyti, kad visos šios patirtys ne tik, kad asmeniškai praturtina dalyvavusius pedagogus, bet svarbiausia, prisideda prie mokyklos augimo. Tarptautiškumo, atvirumo, naujo požiūrio įnešimas į mokyklos gyvenimą padeda mums kurti geresnę mokyklą visai bendruomenei.