icon-cookies
Šioje svetainėje naudojame slapukus siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, analizuoti svetainės naudojimą ir optimizuoti naršymo patirtį. Spustelėję mygtuką „Sutinku“, jūs patvirtinate, kad sutinkate su visų slapukų naudojimu šioje svetainėje. Jei norite atšaukti arba pakeisti savo sutikimus, prašome apsilankyti slapukų valdymo puslapyje.

Erasmus+ mokymai Helsinkyje

Pedagogės tobulino kvalifikaciją Helsinkyje

Erasmus + Projektas Nr. 2023-1-LT01-KA122-SCH-000135423 Sėkminga įtrauktis – raktas į šiuolaikinį ugdymą

Mokymas daugiakultūrinėje klasėje – aktualus šiuolaikinės mokyklos iššūkis

Daugiakultūriškumas tampa vis svarbesne švietimo dalimi, todėl pedagogai turi būti pasiruošę dirbti su mokiniais iš įvairių kultūrinių aplinkų.
Vasario 17–22 d. mūsų mokyklos socialinė pedagogė V. Simėnienė ir specialioji pedagogė D. Braždžionienė dalyvavo Erasmus+ kvalifikacijos kėlimo kursuose „Cultivating Diversity and Inclusion“ Helsinkyje, Suomijoje.

Mokymų metu pedagogės gilino žinias šiomis temomis:
✅ Kokie yra pagrindiniai iššūkiai mokantis daugiakultūrinėje aplinkoje?
✅ Kaip atpažinti kultūrinius stereotipus ir juos įveikti?
✅ Kaip efektyviai integruoti skirtingų kalbų mokinius į bendrą ugdymo procesą?
✅ Kaip sukurti mokyklą, kurioje visi mokiniai jaustųsi įtraukti ir gerbiami?
✅ Kokių strategijų taikyti sprendžiant konfliktines situacijas klasėje?
✅ Kokius metodus taikyti, kad mokiniai iš įvairių šalių lengviau prisitaikytų prie naujos ugdymo sistemos?

Praktinės užduotys ir dalijimasis patirtimi
Pedagogės ne tik klausė teorinių paskaitų, bet ir dalyvavo diskusijose su kitais mokytojais iš skirtingų Europos šalių. Praktinėse dirbtuvėse jos išbandė įvairius mokymo metodus, kurie padeda kurti įtraukų ugdymą.

Susipažinimas su Suomijos švietimo sistema

Suomija garsėja viena pažangiausių švietimo sistemų pasaulyje, todėl kursų dalyviai turėjo unikalią galimybę susipažinti su šios šalies švietimo principais iš arčiau.

Pagrindiniai Suomijos švietimo sistemos ypatumai:
Laisvė mokytojams: mokytojai gali savarankiškai rinktis mokymo metodus ir priemones.
Mažesnės klasės: skiriamas didesnis dėmesys individualiems mokinių poreikiams.
Streso mažinimas: mokiniai nepatiria nuolatinio vertinimo spaudimo.
Modernios mokymosi aplinkos: mokyklos įrengtos taip, kad skatintų kūrybiškumą ir savarankiškumą.

Kultūrinė programa Helsinkyje

Be mokymų, pedagogės turėjo galimybę susipažinti su Helsinkio kultūra ir istorija.

Aplankyti svarbiausi Helsinkio objektai:

Centrinė Helsinkio biblioteka „Oodi“
Ši biblioteka laikoma viena moderniausių pasaulyje. Ji nėra vien tik knygų namai – tai inovatyvi erdvė, kurioje vyksta kūrybinės dirbtuvės, edukaciniai renginiai, o lankytojai gali naudotis moderniomis technologijomis. „Oodi“ yra puikus pavyzdys, kaip biblioteka gali tapti bendruomenės centru.

Helsinkio katedra
Vienas iš pagrindinių miesto simbolių – įspūdingas neoklasicistinio stiliaus pastatas, dominuojantis virš Senato aikštės. Katedra yra ne tik religinė vieta, bet ir populiari turistų traukos vieta.

⛰️ Temppeliaukio bažnyčia
Dar vadinama „Uolos bažnyčia“ – unikalus architektūros objektas, pastatytas tiesiai uoloje. Jos akustinės savybės daro ją puikia vieta koncertams, o natūrali šviesa, sklindanti pro stogą, sukuria ypatingą atmosferą.

Kampi tylos koplyčia
Tai moderni ir minimalistinė koplyčia, sukurta susikaupimui ir ramybei. Ji yra atvira visiems – nesvarbu, kokios jie tikybos ar įsitikinimų.

Šios patirties nauda mokyklai

Mokymuose įgytos žinios padės:
✔️ Geriau suprasti skirtingų kultūrų mokinių poreikius.
✔️ Kurti įtraukią mokyklos aplinką, kurioje visi mokiniai jaustųsi saugūs ir priimti.
✔️ Taikyti naujus metodus, padedančius lengviau integruoti mokinius iš užsienio.
✔️ Dalintis gerąja patirtimi su kitais mokyklos pedagogais.

Džiaugiamės, kad turėjome galimybę plėsti savo pedagoginį akiratį ir siekti dar įtraukesnės ugdymo aplinkos mūsų mokykloje!

Autorius:
V. Simėnienė, D. Braždžionienė

Nuotraukos:
V. Simėnienė, D. Braždžionienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas