Biržų Kaštonų pagrindinė mokykla

“STEAM – mano pirmieji tyrinėjimai“,

Tai buvo puiki proga parodyti, kaip teorinės žinios, įgytos klasėse, gali būti pritaikomos 
realiame gyvenime sprendžiant įdomias problemas. Mokinių darbai atspindėjo platų STEAM sričių 
spektrą – nuo gamtos reiškinių analizės ir technologinių inovacijų iki inžinerinių sprendimų ir 
matematinio mąstymo pritaikymo. Kiekvienas pristatymas buvo ne tik informatyvus, bet ir 
įkvepiantis, įrodantis jaunųjų tyrėjų kūrybiškumą, kritinį mąstymą ir gebėjimą dirbti komandoje, 
mokytis iš bendraamžių patirties.

1c klasės mokiniai Arijus Gatautis ir Bernardas Armonas pristatė tiriamąjį darbą apie orą, kaip žinių vedėjai sužino koks bus visos savaitės oras ? 

3b klasės mokinys Jonas Sakalauskas pristatė darbą ,,Lietuvoje žiemojantys paukščiai". Sužinojome kokie paukščiai žiemoja, kokį lesalą naudoti, kad nepakenktų paukšteliams. 

4b klasės mokiniai Faustas Norvilas, Tėja Vaisiūnaitė, Kamėja Paraukaite pristatė darbą ,,Mišiniai". Sužinojome kokių rūšių būna mišiniai, ir kaip lengviau atskirti medžiagas sudarančias mišinius. 

Pranešėjams ne tik reikėjo pristatyti darbus, bet ir atsakyti į moderatorės ir dalyvių klausimus. Po pristatymų prasidėjo veiklos sekcijose. Vieni vaikai tapo detektyvais ir ieškojo ,,Detektyvų klubo“ vadovės paslėptų užuominų, kad išsiaiškintų seifo kodą ir jį atidarytų. Kiti vaikai tapo mokslininkais ir atliko įvairius bandymus, sužinojo kokie vaisiai reaguoja į sodą, bei sukūrė linksmas šokančias pupas. Pabaigoje visi dalyviai buvo apdovanoti diplomais. 

Aštuntokės Goda Audrinytė ir Neida Majauskaitė, vadovaujamos mokytojos Neringos 
Misevičiūtės, nagrinėjo itin aktualią šių laikų problemą – „Naujoji karta ir dirbtinis intelektas: 
galimybės ir pavojai“. Jų darbas atskleidė gilų supratimą apie besikeičiantį pasaulį.

Septintokės Agnė Klungytė ir Gustė Kasakauskaitė, padedamos mokytojos Albinos Šakėnienės ir Eglės Kavaliūnės, 
atliko praktinį tyrimą „Pievagrybių augimo stebėjimas mokyklos laboratorijoje“. Mergaitės 
ieškojo atsakymo į klausimą, ar galima namų sąlygomis užsiauginti grybų? 

Šeštokai Karolis Vyšniauskas ir Justas Pavlauskas, kartu su mokytoja Neringa Misevičiūte, 
pristatė inovatyvų prototipą – „Skaitmeninis ūkininko pagalbininkas: Biržų rajono apsauga nuo 
invazinių šliužų“. Tai rodo jaunimo rūpestį aplinkosauga. 

Šeštokai Titas Norvilas ir Elzbieta Morkūnaitė, vadovaujami mokytojos Vytautės Kuzmaitės, 
ieškojo kūrybiškų sprendimų kulinarijoje. Jie pristatė darbą „Sausainių formelių kūrėjas: Jūsų 
svajonių kepinių formavimas“, paverčiantį sausainių kepimą namuose įdomiu ir kūrybišku 
procesu. 

Taip pat, mokytojos Vytautės Kuzmaitės mokiniai, šeštokai Eivintas Dulksnius ir Kajus 
Abeliūnas, domėjosi ateities technologijomis ir pristatė prototipą „Žuvų skeneris: ateities 
žvejybos technologija“. 

Septintokės Kamilė Tatorytė ir Kamilė Jurkonytė, padedamos mokytojos Albinos Šakėnienės, 
pristatė įspūdingą darbą „Kristalų augimo greičio skirtinguose tirpaluose tyrimas“, 
atskleisdamos mokslo grožį. 

Martynas Šulnis, Jokūbas Špokas ir Urtė Šuminaitė kartu su mokytojomis Albina Šakėniene, 
Vytaute Kuzmaite ir Danguole Čirvinskiene tyrinėjo aplinkosauginę problemą. Jie pristatė darbą 
„Agluonos upės taršos vertinimas piliečių mokslo projekte „Plastiko piratai“. 

Šeštokės Andrėja Solovjovaitė ir Domilė Pucaitė, vadovaujamos mokytojos Neringos 
Misevičiūtės, pristatė įdomų darbą „Ornamentų kūrimas informatikos pamokoje, šiaudinių 
sodų rišimas nuo pradžios iki pabaigos“, sujungdamos technologijas su tradiciniu amatu. 

Po įtemptos, bet įdomios pristatymų dalies mokiniai vyko į antrąją renginio dalį N. 
Radviliškyje. Čia laukė įspūdingas orientacinis žygis su integruotomis STEAM užduotimis. Ši 
dalis buvo praktinė, leidžianti mokiniams pritaikyti savo STEAM žinias ir įgūdžius netradicinėje 
aplinkoje. Komandos, pasitelkdamos loginį mąstymą, kūrybiškumą ir komandinį darbą, turėjo 
spręsti įvairius galvosūkius, susijusius su gamtos mokslais, inžinerija, technologijomis ir 
matematika. Orientacinis žygis ne tik patikrino mokinių žinias ir gebėjimus, bet ir skatino juos 
bendradarbiauti, priimti greitus sprendimus ir įveikti iššūkius. Gamtos apsuptyje atliekamos 
užduotys suteikė unikalios mokymosi patirties, įrodančios, kad STEAM yra ne tik mokslas ir 
formulės, bet ir nuotykis, atradimas bei praktinis taikymas.

Autorius:
Dovilė Džuvaitė

Nuotraukos:
Dovilė Džuvaitė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas