Kaštonų pagrindinė mokykla vykdo Erasmus + KA1 akredituotą projektą Ne. 2025-1-LT01-KA121-SCH-000214410. Lapkričio pabaigoje mokyklos darbuotojai dalyvavo darbo dtebėjimo vizite ir lankėsi Jean Charcot koledže – ugdymo įstaigoje, garsėjančioje ilgamete patirtimi dirbant su aukšto potencialo (High Potential) vaikais. Tai mokiniai, kurių intelekto koeficientas viršija 130, tačiau kartu jie gali turėti ir specialiųjų ugdymosi poreikių. Tokie vaikai dažnai pasižymi itin greitu mokymosi tempu, jautrumu, intensyviomis emocijomis ir individualiais poreikiais, todėl jų ugdymui reikia išskirtinių metodų, struktūros ir profesionalios pagalbos.
Vizito metu darbuotojai susipažino su koledžo patirtimi ir stebėjo praktines veiklas:
✔️Koledžo specialistų veiklos pristatymai
Mokytojai ir administracijos atstovai supažindino su strategijomis, taikomomis dirbant su aukšto potencialo vaikais, ypač tais, kurie turi elgesio, emocijų ar socialinių įgūdžių iššūkių. Akcentuota individualizacija, lankstumas, sensorinės pertraukos, diferencijuotos užduotys ir glaudus mokytojų bendradarbiavimas.
✔️Bendravimas su mokytojais ir elgesio biologijos mokslų daktaru
Darbuotojai turėjo galimybę konsultuotis su koledžo mokytojais bei elgesio biologijos mokslų daktaru, kuris pasidalijo įžvalgomis apie aukšto potencialo vaikų neurologinius ypatumus, motyvacijos sistemą, emocinį jautrumą ir psichologinius poreikius. Ypač vertinga buvo diskusija apie tai, kaip ugdymo aplinką pritaikyti taip, kad šie mokiniai jaustųsi saugūs, priimti ir iššūkių motyvuojami.
✔️Grafikos terapijos ir meno terapijos stebėjimas
Komanda taip pat stebėjo grafikos terapijos užsiėmimus, kurių metu mokiniai per liniją, simbolį, formą ir ritmą išreiškia emocijas, saugiai „išleidžia“ įtampą ir mokosi geriau suprasti save.
Taip pat pristatytos meno terapijos praktikos, orientuotos įkūno pojūčius, judesį, ritmą ir sensorinius išgyvenimus, padedančius vaikams nurimti, sureguliuoti emocijas ir grįžti į pusiausvyrą.
✔️Stipri tarpdalykinė komanda
Jean Charcot koledžas išsiskiria savo holistiniu požiūriu – čia glaudžiai bendradarbiauja mokytojai, psichologai, elgesio specialistai, mokslininkai ir terapijų praktikai. Tokiu būdu sukuriama aplinka, kurioje aukšto potencialo mokiniai gali saugiai tyrinėti, mokytis ir augti.
Vizitas suteikė Kaštonų pagrindinės mokyklos komandos nariams daug vertingų idėjų, kaip geriau suprasti gabius, tačiau pažeidžiamus mokinius, kaip pritaikyti ugdymo aplinką jų emociniams ir pažintiniams poreikiams, ir kaip stiprinti profesinį bendradarbiavimą mokykloje.
-
PRADEDAMAS ĮGYVENDINTI PROJEKTAS Nr. 25-008-P-0001 „UGDYMO...
- Paskelbta: 2025-12-05
- Kategorija: Projektinė veikla
Biržų rajono savivaldybės administracija kartu su partneriais Biržų „Saulės“ gim... -
Pamoka su ypatingu svečiu!
- Paskelbta: 2025-11-20
- Kategorija: Projektinė veikla
1C klasė turėjo neįprastą gamtos mokslų pamoką – pas juos apsilankė ypatingas sv... -
“STEAM – mano pirmieji tyrinėjimai“,
- Paskelbta: 2025-05-22
- Kategorija: Projektinė veikla
1-8 klasių mokiniai dalyvavo Biržų „Aušros“ pagrindinės mokyklos organizuotoje k... -
Edukacija apie voriukus
- Paskelbta: 2025-03-18
- Kategorija: Projektinė veikla
Medeikių pradinio ugdymo skyriaus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupėj... -
Darbo stebėjimo veikla mūsų mokykloje
- Paskelbta: 2025-03-02
- Kategorija: Projektinė veikla
Vasario 24-28 dienomis mokykloje darbo stebėjimo veiklą vykdė kolegės iš Ispanij... -
Erasmus+ mokymai Helsinkyje
- Paskelbta: 2025-02-26
- Kategorija: Projektinė veikla
Kaštonų pagrindinės mokyklos pedagogės dalyvavo Erasmus+ kursuose Helsinkyje, ku... -
Projekto „Pažink ir mylėk“ įgyvendintos veiklos
- Paskelbta: 2025-02-17
- Kategorija: Projektinė veikla
Vasario 14-ąją Kaštonų mokyklos 5-10 klasių mokiniai, švęsdami Lietuvos valstybė... -
Kalėdomis kvepiantis kupolas – klasė
- Paskelbta: 2025-01-08
- Kategorija: Projektinė veikla
„Kalėdiniai stebuklai kalėdinėj erdvėj“ -
Projektas „Galimybių mokykla“
- Paskelbta: 2024-12-13
- Kategorija: Projektinė veikla
Biržų Kaštonų pagrindinė mokykla partnerio teisėmis dalyvauja projekte „Galimybi...
